Cumartesi, Mayıs 28, 2011

Kaç Lira Bunlar

Bir semt pazarında fütursuzca dolaşmanın inanılmaz hafifliğini yaşadım bugün.
İki saat boyunca ''gelmez olaydım'' ile ''iyi ki gelmişim'' arasında gidip durdum.
Temas olmadan geçilemeyecek kadar yoğun bir kalabalığın içine dalmanın ne kadar yanlış bir karar olduğu kanısına vardığımda artık iş işten geçmişti.
Geri dönüp yürüyemeyeceğim gibi, arkama dönüp bakma cesaretim de yoktu.
''Hayırlısı'' diye düşünüp bıraktım kendimi...

Uzatmayayım..
Birkaç adım attıktan sonra genç bir satıcının taşmakta olan sabrı gözüme ilişti.

Genç satıcı mikrofiber toz bezi satıyor. Bezler sadece sarı renkte..
Alıcı olmaya aday bir teyze ve genç satıcı arasında geçen diyalog şu şekilde:

Teyze: evladım başka rengi yok mu bunun?
Genç:  yok teyze

Teyze: neden yok? (1. çinkoo, neden yok!)
Genç:  yok işte teyze, bu hafta sadece sarı renk geldi

Tz:  geçen hafta var mıydı?
Gn: geçen hafta mavi de vardı
Tz:  e, bu hafta neden yok? (2. çinko olmaya aday bir soru ama bekleyelim)
Gn: yok teyze, gelmedi

Tz:  gelecek hafta gelir mi? (teyze öyle heyecanlı ki, satıcı haftaya gelir dese tezgahın önünde bekleyecek bir hafta)
Gn: gelmez teyze, gelmeyecek
Tz:  peki, kaç lira bunlar? (bu arada satıcı durmadan 2 lira diye bağırıyor zaten cevap aralarında)
Gn:  iki lira işte teyze
Tz:  neden iki lira? (2. çinkoo, yazar bu soruda kopmuştur, bir yandan da gencin sabrına hayran kalmıştır, neden iki lira!!)


Gn:  nasıl yani teyze, iki lira işte. Çünkü üç lira değil, o yüzden iki lira (akıllı genç)
Tz:  niye kızıyorsun evladım, müşteri değil miyim ben, tabii ki soracağım
Gn:  ya havle vela kuvv... (gencin iç sesi)
Tz:  toz alır mı bunlar? (tombalaaaa)

Sonrasını bilmiyorum efendim. Açıkçası öğrenmek de istemedim. ''Yurdum insanı ne tatlı'' diyip uzaklaşmak daha az yorucu geldi o an bana..

Meyve bölümüne gidip kendime yemyeşil, bol sulu papaz eriği aldım. Mutlu ve mesudum şimdi.
Kilosu da iki liraydı :)

Haydi kalın sağlıcakla..
Erik mevsimi hiç geçmesin...













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ben de bişi diycem